מדיה חברתית בתקופת הגל הראשון של מגפת הקורונה
בעבודתם המשותפת, פרופ' נועה אהרוני יחד עם ד"ר גל יעבץ מהמחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן בדקו כיצד במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה ארבעת משרדי הממשלה העיקריים בישראל השתמשו בפייסבוק כדי לתקשר ולהפיץ מידע לציבור ובחנו את אחוזי הפעילות (engagement rate). החוקרים הראו שמשרד החינוך פרסם הכי הרבה רשומות (פוסטים) בנושא הקורונה, אך הרשומות של משרד הבריאות היו בעלות אחוזי הפעילות הגבוהים ביותר יחסית למשרדים ממשלתיים אחרים. רשומות שפורסמו במהלך שעות הפנאי (סופי שבוע ושעות הערב) זכו לאחוזי פעילות גבוהים יותר ולהתייחסות חיובית יותר מצד הקוראים. רשומות שהכילו אינפורמציה לגבי הגבלות היו בעלות הפעילות הגבוהה ביותר, וזכו למרב התגובות, הן חיוביות והן שליליות. להפתעת החוקרים, רשומות טקסט הניבו יותר אחוזי פעילות מאשר רשומות בעלות תוכן ויזואלי. מממצאי מחקר זה אפשר ללמוד לגבי דרכי העברת מסרים על מנת לגייס את תשומת לב הציבור בצורה מיטבית.
תאריך עדכון אחרון : 01/05/2023